David Santomil: "Aumentar o número de prazas nos comedores escolares de forma incontrolada sería algo insostible e un perigo para o propio servizo"

David Santomil: "Aumentar o número de prazas nos comedores escolares de forma incontrolada sería algo insostible e un perigo para o propio servizo"

El concelleiro de Educación, David Santomil, se defiende de las acusaciones de madres y padres por la falta de plazas en los comedores escolares

Ayer, este medio se hizo eco de las quejas de varias familias usuarias de los comedores escolares de Ames. En el artículo, los padres cargaban contra el concelleiro de Educación, David Santomil, por su "pésima xestión no servizo dos comedores escolares", la sucesiva pérdida de calidad y la falta de plazas.

Compostela24horas.com se puso en contacto con Santomil para conocer la versión del concelleiro y poder defenderse de algunas de las reiteradas acusaciones por parte de las familias que llevan a sus hijos a los comedores escolares.

Ante la falta de plazas, Santomil llama a la prudencia porque "aínda estamos no prazo de presentar as preinscripcións e as renovacións. As prazas dependerán dos usuarios que renoven e da dispoñibilidade destas para poder ofertas novas". Aplicarán la baremación oficial, aprobada en 2011, para tener en cuenta los nuevos ingresos y con criterios que "xa utiliza a propia Xunta ou outros concellos que tamén xestionan o servizo de comedores escolares".

Uno de los casos más llamativos lo encontramos en la EII Milladoiro en el que hay 200 usuarios de 3 a 6 años en un mismo turno de comedor. "A calidade do servizo non é nin pedagóxico, nin sustentable no tempo. A medida choca co proxecto pedagóxico do ámbito municipal que queremos transmitir", admite el concelleiro.

De ahí, pasamos al CEIP Agro do Muíño, otro de los comedores afectados y que ante la masificación de las plazas, desdoblaron los turnos dejando el segundo a la mitad de su capacidad máxima. Santomil aclara que "necesitaríase máis monitores e cociñeiros municipais; unha maior inversión que non se pode asumir xa que estamos no máximo de capacidade".

La pregunta de la creación de nuevas plazas, el concelleiro lo deja muy claro desde el principio: "Aumentar o número de prazas de forma incontrolada sería insostible e un perigo para o propio servizo. Este é un servizo de conciliación familiar, non un servizo universal para tódolos rapaces e rapazas". El proceso de baremación que sigue el propio concello sirve "para regularizar unha situación para que esté no comedor quen o necesite de verdade".

¿Sería capaz la Xunta de Galicia de asumir el servicio de comedores? Santomil responde que fue una medida planteada en su momento pero que la respuesta dada por la administración pasaría por una primera fase en la que las ANPAS asumirían el servicio y después la Xunta. "Se a Xunta xestiona o comedor só habería 500 prazas, menos da metade das que temos hoxe en día. O Concello de Ames seguirá xestionando o servizo pero dunha maneira de conciliación e non nun servizo universal", termina David Santomil recordando que los diferentes programas de conciliación de Ames son un referente en toda Galicia.

Comentarios
Lo más