El Grupo Municipal Popular de Ames considera que es necesario actuar antes de que lo haga el Gobierno

El Grupo Municipal Popular de Ames considera que es necesario actuar antes de que lo haga el Gobierno

El Grupo Popular pide actuar con medidas cautelares transitorias, pero el Tripartito de Ames "empéñase en manter esta situación inxusta, que en 2017 posibilitou que o ingresado pola Plusvalía sexa un 14,79% máis do orzado"



La sentencia del Tribunal Constitucional para Álava y Guipúzcoa, sobre la inconstitucionalidad del Impuesto sobre el Incremento del Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana (Impuesto de Plusvalía), se extendió a la totalidad del territorio nacional mediante sentencia del Tribunal Constitucional de mayo de 2017. En principio, la inconstitucionalidad del Impuesto sobre el Incremento del Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana (la plusvalía municipal) afectaba inicialmente cuando en la transmisión del bien no se generó un incremento real del patrimonio del contribuyente; pero la inconstitucionalidad no solo se expuso sobre los supuestos en los que no existe incremento de valor.

"Tamén se expuxo sobre os supostos de que o incremento, aínda existindo, fose inferior ao que resulte de aplicar as normas para a determinación da base impoñible do imposto, como resultado dun erro xeneralizado no calculo realizado polos municipios, o que invalida tamén a súa aplicación mesmo cando a venda péchase con plusvalía. En ambos os supostos vulnérase o principio de capacidade económica". 

El error del sistema consiste en que, según el artículo 107 de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales, la base imponible del impuesto debe determinarse a partir del valor del bien y con un porcentaje de incremento, fijado en la Ordenanza Municipal, para estimar la apreciación registrada durante los años que lo tuvo el último propietario; con todo, "o Concello limítase a multiplicar esta variable polo ultimo valor catastral dispoñible, o que dá un calculo sobre o incremento do valor que terá o ben no futuro, pero non a estimación do que se revalorizou durante o tempo que o tivo o propietario; por tanto, se un veciño comprou hai 10 anos (no 2008) unha vivenda e véndea neste ano, o cálculo da plusvalía, que se realiza co valor catastral que ten no 2018, dá unha estimación da súa evolución nos próximos 10 anos; pero non unha avaliación da súa variación nos últimos 10 anos". 

En febrero de 2017 el Grupo Municipal Popular de Ames solicitó una evaluación sobre las consecuencias de la sentencia del Constitucional; y el 8 de mayo del 2018 pidió que se tomaran medidas para cumplir con los dictados del Tribunal Constitucional. "A pesar de todo o acaecido, o Tripartito de Ames, para non facer nada, escóndese tanto tras a Deputación Provincial, ente en quen ten delegada a xestión do devandito imposto, como tras o Goberno, que é quen ten a competencia de reformar o imposto; cando a realidade é que o Goberno Local tamén pode adoptar medidas como é a suspensión cautelar, mediante Decreto de Alcaldía, da tramitación de todos os expedientes que poidan estar afectados de inconstitucionalidade". 

"Ante a falta de toma de medidas por parte do Tripartito en relación a esta cuestión, o pasado 28 de marzo de 2018, o Grupo Municipal Popular solicitou información sobre o número de solicitudes de devolución de plusvalía presentadas en Ames: En total presentáronse 20 solicitudes de devolución. Desas 20 solicitudes, 12 foron desestimadas en base a que as liquidacións ás que se referían xa eran firmes. As 8 solicitudes restantes están pendentes de resolución a espera de que se acometa a adaptación normativa a que se fai referencia a sentenza do Tribunal Constitucional". 

"Con este pretexto, o Tripartito de Ames mantén esta situación inxusta e mira para outro lado mentres a recadación por Plusvalía incrementouse no pasado exercicio 2017 nun 14,79% sobre o orzado. O Tripartito de Ames continua virando as plusvalías para cadrar os orzamentos. O Grupo Municipal Popular de Ames considera que é preciso actuar antes de que o faga o Goberno, e así evitar prexuízos aos veciños. Trátase de adoptar medidas cautelares e transitorias que pode tomalas perfectamente o Goberno Local, e iso teñen que sabelo os veciños de Ames". 


Comentarios
Lo más