lunes. 21.05.2018 |
El tiempo

En Marea organiza una jornada de comparecencias en el Parlamento para complementar la “raquítica comisión contra os lumes forestais e contrarrestar os vetos do PP"

En Marea organiza una jornada de comparecencias en el Parlamento para complementar la “raquítica comisión contra os lumes forestais e contrarrestar os vetos do PP"

El portavoz de En Marea, Luís Villares, explicó que las conclusiones de esta jornada "Territorio Queimado. Territorio silenciado" formarán parte del informe que En Marea presentará a la comisión oficial de forma que las voces excluídas puedan ser escuchadas

El pasado 16 de noviembre se constituyó la comisión parlamentaria de estudio y defensa contra los fuegos forestales momento en el que el grupo de En Marea dijo ya que era “notoriamente insuficiente para dar resposta ao problema social, económico, ambiental e político que creado no noso país e do que vaga de lumes de outubro era manifestación. Non foi cuestión forestal senón territorial, a febre dun territorio enfermo” aseguró Villares, quien lamentó, asimismo, que el Partido Popular y el PSOE dejaran fuera de la comisión a la segunda fuerza del Parlamento, En Marea, una injusticia, que añadió no fue la única. "Houbo outra maior que tamén foi denunciada por En Marea como foi o veto do PP a voces significativas desde o punto de vista técnico e profesional que podían achegar solucións ao problema. Ante isto, En Marea actuou organizando unha xornada de traballo parlamentario como continuidade da comisión que non puido ser”. Así, En Marea dará voz a todas as vetadas polo PP, máis de 70, porque lle resultaban incómodas. O que fixo En Marea foi escoller de xeito transversal algunhas destas voces e traelas ao Parlamento o vindeiro 25 de maio”.

Se trata de una cuestión territorial no forestal, "polo tanto é necesario abrir o elenco a máis disciplinas que as aprobadas polo PP. Cambio climático, multifuncionalidade do monte, recuperación da agrodandeiría, cohesión territorial do país son algunhas cousas imprescindibles á hora de abordar o problema. Así mesmo, En Marea quixo traer máis protagonismo de voces femininas para “feminizar o discurso sobre o territorio e dotalo dunha maior transversalidade”. Así a xornada contará con traballadores do servizo público de defensa contra os incendios forestais, cunha capataz de brigada xa que “a xente que interveu directamente na extinción é a mellor capacitada para dicir que fallou e como traballar mellor sobre o terreo”, apunta Villares. 

Otros de los nombres propios será Xosé Constenla, especialista en temas territoriales recién galardonado por su trabajo de investigación relacionado con el tema y que explica los motivos por los que el fuego llegó a la ciudad de Vigo demostrando una vez más que no se trata sólo de una cuestión forestal. Estarán presentes también voces autorizadas del mundo agrario del Sindicato Labrego Galego acercando a las mujeres que “que tanto teñen que dicir e foron vetadas na comisión oficial”. 

Francisco Ónega, especialista en gestión de terrenos agrarios, del territorio orientado a la producción agropecuaria, y fue gerente del primer banco de tierras de Galicia quien podrá explicar de qué manera se pueden movilizar las tierras agrarias para ponerlas en producción. En la sesión de tarde de esta jornada organizada por En Marea será el turno de Xabier Vázquez Pumariño significado militante del movimiento ecologista y biólogo, ya que como señaló el portavoz de En Marea “non podemos abordar a cuestión territorial e forestal sen contar co movemeento ecoloxista”. 

También Zeltia Burgos, del grupo de agentes medioambientales y forestales, que son los que se ocupan durante el conjunto del año de que los montes no ardan en la temporada seca. Comparecerá también Eloi, presidente de Pastos e Forraxes. Silvicultura y pastoreo como alternativas al monte abandonado. “Fálase moitas veces de desbrozar pero non hai desbrozadora que chegue para todo o monte, a non ser que se faga con desbrozadoras con dentes e sorprendentemente o PP vetou na comisión de estudo”. 

Carla Pérez, Salceda, "en representación dos gobernos municipais aos que non se lle deu voz pese a se tratar de xente que estivo directamente sobre o terreo, evacuando poboacións, dirixindo cuadrillas, e foron silenciadas", apuntan desde En Marea.

El portavoz de En Marea concluyó la rueda de prensa de presentación de las jornadas reiterando la oferta de su grupo a llegar a una posición de consenso para el futuro plan forestal. “Temos que deixar a un lado as siglas dos partidos políticos, actuar de xeito transversal e abranguer a todos os sectores económicos, sociais, ambientais e ter en conta ao conxunto da poboación. A proposta de pacto nacional que xa trouxemos á Cámara despois dos lumes de outubro segue en vigor no discurso político de En Marea e por iso queremos facer de novo un chamamento a unha posición consensuada que non exclúa ningún sector. Estamos ante unha situación grave e é necesario actuar con responsabilidade” concluyó el portavoz de En Marea.

Comentarios