martes. 22.05.2018 |
El tiempo

Lousame reivindica que se dedique un Día das Letras Galegas a Diego Antonio Zernadas de Castro, el cura de Fruíme

Lousame reivindica que se dedique un Día das Letras Galegas a Diego Antonio Zernadas de Castro, el cura de Fruíme

El Concello de Lousame editará un libro con los 28 poemas en gallego escritos por Zernadas de Castro

La Iglesia de Fruíme (Lousame) volvió a ser un clamor por cuarto año consecutivo en la reivindicación de la dedicación de un Día de las Letras Gallegas a la figura de Diego Antonio Zernadas de Castro, más conocido como “o cura de Fruíme”. “Hoxe estamos aquí celebrando un acto reivindicativo de que a Zernadas de Castro se lle tiña que ter dedicado este Día das Letras Galegas algún ano, e xa dende hai moito tempo”, indicó la alcaldesa de Lousame, Teresa Villaverde. 

Una reivindicación en la que fue apoyada por el conferenciante de este año, Carlos García Cortés, profesor emérito del Instituto Teolóxico de Compostela, quien aseguró que “hoxe estamos nun acto para honrar, difundir e tamén reivindicar un Día das Letras Galegas para Zernadas de Castro”, de quien dijo que “escribiu 28 poemas en galego, que suman un milleiro de versos, que só por iso merece pasar á historia da literatura galega”. 

Ante estas afirmaciones, Teresa Villaverde mostró a disposición del Concello de Lousame a editar eses 28 poemas recogidos por Carlos García Cortés, quien agradeció su ofrecimiento. Así mismo, la alcaldesa de Lousame reiteró que “imos seguir enviando á Real Academia Galega a petición de recoñecemento para Zernadas de Castro, aínda que teñamos que facelo todos os meses do ano”. Hasta la edición de ese libro de poesía, el Concello de Lousame repartió entre todos los asistentes al acto de hoy la separata: “Cara o III Centenario do Cura de Fruíme”, publicada en el número 38-39 de la Revista gallega de pastoral (1998) y firmada por Carlos García Cortés.

Villaverde recomendó la lectura de esta separata porque “Zernadas de Castro non só foi un cura. Foi unha persoa que amou profundamente a Lousame, a Galicia, o galego e o rural”. En este sentido, Carlos García Cortés recordó como el profesor asociado de Periodismo en la Universidad Complutense de Madrid Xosé Manuel Rivas Troitiño, destacara que el cura de Fruíme fuera “un precursor do galeguismo”. “Nunca renunciou a ser galego. Era castelán falante, como todo o mundo naquela época. Pero chegou a Fruíme e empezou a darse conta de que tiña que falar a lingua da xente”, explicó García Cortés, quien indicó que “chegou a picarse co canónigo de Santiago, que renegaba do galego e chamaba a Zernadas un cura con resabios de gallego”. 

Comentarios