Teresa Villaverde propone acometer una parcelaria en la parroquia de Lousame para aprovechar la riqueza forestal del municipio

Teresa Villaverde propone acometer una parcelaria en la parroquia de Lousame para aprovechar la riqueza forestal del municipio
Teresa Villaverde propone acometer una parcelaria en la parroquia de Lousame para aprovechar la riqueza forestal del municipio

Más de 130 vecinos se reunieron en la Casa de la Cultura para la charla informativa

El auditorio de la Casa de la Cultura de Lousame quedó muy pequeño en la noche deL jueves para albergar a los más de 130 vecinos y vecinas que asistieron a la charla informativa “Concentración parcelaria de montes Na parroquia de San Xoán de Lousame”, impartida por Miguel Ángel Pérez Dubois, director general de Desarrollo Rural, quien estuvo acompañado por la alcaldesa de Lousame, Teresa Villaverde. La alcaldesa aprovechó para proponer el inicio de una concentración parcelaria en la parroquia de Lousame para aprovechar mejor la riqueza forestal existente en el municipio, siempre que las personas propietarias de los terrenos estén interesadas.

“O ideal sería toda a parroquia, pero sería posible facelo por partes. Dende o Concello imos abrir unha lista para que firmedes as persoas propietarias que esteades interesados, porque se non hai interese dos propietarios non haberá concentración. Pero non quero que perdades esta oportunidade porque sei que se empezamos por unha parroquia, virán outras”, explicó Teresa Villaverde. La alcaldesa explicó que “empezamos por Lousame porque é onde máis xente se dirixiu ao Concello para solicitar esta concentración, especialmente veciños e veciñas de Berrimes, Maxide, Ces e Aldeagrande”. 

Una propuesta que fue muy bien acogida por las personas presentes en la Casa de la Cultura, que aprovecharon también para resolver sus dudas con Miguel Ángel Pérez Dubois. De hecho, en el encuentro se acordó dar un plazo de dos meses (julio y agosto) para que las personas propietarias interesadas en participar en la parcelaria se inscriban en un listado proporcionado por la Consellería de Medio Rural e indiquen las parcelas que entrarían en la concentración. 

Un listado que estará disponible en el Concello de Lousame a partir del lunes 9 de abril y que también se llevará por las distintas aldeas. En ambos casos, el Concello de Lousame pondrá la disposición de los propietarios un técnico para resolver las dudas que puedan surgir. En caso de que, como parece, la parcelaria sale adelante, la alcaldesa de Lousame anunció que presentaría la solicitud ante la Xunta el 17 de septiembre “e iniciaremos outra. Unha vez que estea en marcha a de Lousame iremos a outra parroquia, sen agardar a que remate o proceso. E a seguinte será Tállara, que tamén ten interese”.

De todos modos, Villaverde dejó muy claro que la parcelaria “non é simplemente abrir pistas, temos unha zona moi rica e hai que quitarlle un rendemento, polo que elaboraremos un Plan de Aproveitamento”. Así mismo, insistió en que “isto é algo que temos que traballar en conxunto, deixando atrás as diferenzas e tendo todos claro o obxectivo: aproveitar a riqueza forestal que temos no municipio e que está desaproveitada”. 

La alcaldesa de Lousame les pidió a los presentes en la charla que analicen y estudien esta propuesta con detenimiento y consulten cualquier duda a los técnicos del Concello. El documento a firmar estará disponible en el Concello de Lousame desde el 9 de julio hasta finales de agosto. “Imos empezar por Lousame e, unha vez que a presentemos, inmediatamente convocaremos outra reunión noutra parroquia, posiblemente Tállara en setembro”.

Por su parte, Miguel Ángel Pérez Dubois contestó a todas las dudas que le plantearon los vecinos y vecinas, que se interesaron especialmente por la duración del procedimiento. “O tempo depende de todos”, indicó Pérez Dubois, “cada zona é un mundo pero, coa nova lei, os prazos se acurtan moito, pois marcan un tempo de dous meses para presentar escritos para todos os propietarios”. El director general no quiso dar una fecha pues “depende do número de propietarios e do número de alegacións que se presenten. O que podo garantir é que a transparencia é unha característica principal durante todo o procedemento e que estaredes totalmente informados do que se vai facendo”. 

Pérez Dubois también confirmó que la parcelaria no tiene que afectar necesariamente a toda la parroquia, que sería lo ideal pero que no es obligatorio, pues puede hacerse por zonas. También insistió en que “non é só reducir o número de parcelas, tamén ten que haber un aproveitamento maior” e indicou que, de acordo coa lei, “o monte veciñal, por ser tal, non ten por que ser excluído da concentración”. Así mismo, corroboró la afirmación de la alcaldesa de que “se hai interese, seguiremos con outras parroquias”.

Comentarios